relatiegeschenken

Relatiegeschenken als waardering

Een relatiegeschenk is een gift dat vaak door bedrijven aan zakenrelaties, klanten en personeel wordt gegeven, maar ook aan mensen die wellicht klant kunnen worden. Dit kan tijdens de feestdagen worden gegeven, maar ook onverwachts. Deze giften hebben vaak een opdruk van de logo en de bedrijfsnaam. Per bedrijf worden er verschillende relatiegeschenken gegeven, maar dit kan ook per seizoen verschillen. U kunt als bedrijf in de zomer wellicht zonnebrillen geven en in de winter handschoenen. Het gaat vaak meer om het idee achter het cadeau en niet om het cadeautje zelf. De cadeautjes zorgen ervoor dat men weet dat je om hen geeft.

Verschillende soorten relatiegeschenken

In de loop der jaren is de vraag naar relatiegeschenken snel gestegen en daarom zijn er ook veel meer aanbieders op de markt gekomen. Dit kunnen winkels zijn, maar ook de webshops zijn razend populair, vaak bieden ze een groot assortiment aan relatiegeschenken aan. Bedrijven hebben dus genoeg keus en hoeven nooit bang te zijn dat er geen relatiegeschenk meer is. Veel bedrijven geven vaak schrijfwaren als relatiegeschenk, hierbij kun je denken aan pennen, stiften en potloden. Ook worden er vaak schriften, kaarthouders, nietmachines als geschenk gegeven. Ook kun je out of the box denken en iets heel aparts geven. Dit kan een fotolijst zijn of een mok met een gepersonaliseerde foto. Alle relatiegeschenken zijn voorzien van een opdruk van het bedrijfsnaam en logo.

De positieve effecten van een relatiegeschenk

De relatiegeschenken worden als cadeau gegeven om de waardering te laten zien, maar relatiegeschenken zorgen ook voor promotie, omdat het bedrijfsnaam steeds wordt gezien. Bij het gebruiken van een pen zien mensen zonder na te denken al de bedrijfsnaam. Ook is het goed om te geven, omdat je meestal ook iets terugkrijgt, dit kan ook een dienst zijn.  De reden dat je iets terugkrijgt is, omdat je men eigenlijk verplicht om iets terug te doen, omdat ze zich schuldig voelen als ze dat niet doen. Ook is het goed om te gebruiken tegen concurrenten, want je kunt ook relatiegeschenken geven aan personen die nog geen klanten zijn en dan kun je daarmee de klanten binnenhalen. Zo zorg je ervoor dat je de concurrent een stapje voor bent en heb je ook nog een nieuwe klant. Er zijn zoveel positieve effecten als je ervoor kiest om een relatiegeschenk te geven. Het is dus zonde als je dit niet doet.

 

Leave a Reply